Skrevet 13-06-2019 16:36 - Redigeret 19-05-2023 11:12
#31 - Skrevet 14-09-2022 20:54
En god, gammeldags gennemgang af alt det, vi så i den nyeste trailer:#32 - Skrevet 16-09-2022 23:27
Zeltik og de andre youtubere gør det altid både nemmere og sværere at vente på nye Zelda-spil! Jeg glæder mig virkelig meget, men er også lidt nervøs over alle de ting vi ikke ved om spillet. Maj kan ikke komme hurtigt nok!#33 - Skrevet 17-09-2022 07:09
Er jeg den eneste som har bekymringer for at skulle spille det her spil på hardware fra 2016? 30fps og sikkert en 720p opløsning giver alt andet lige en ringere spiloplevelse.#34 - Skrevet 17-09-2022 07:36
Så længe spillet er optimeret til 30 fps gør det mig ikke det store. Med chip-manglen for tiden skal vi bestemt ikke forvente en opgradering af Switch, desværre. Der kommer nok en TotK HD, når Switch 2 kommer engang.#35 - Skrevet 17-09-2022 08:04
BotW kører, så vidt jeg husker, dynamisk mellem 720p-900p. Det synes jeg ikke gør noget negativt ved oplevelsen. Det mest ødelæggende for mig, var de mange fps drops i nogle områder. Hvis de kan køre samme opløsning men fast 30fps, er jeg fint tilfreds, selvom man jo altid kan ønske sig mere.#36 - Skrevet 17-09-2022 09:28
Har aldrig bemærket noget med BotW. Så længe spillet ikke hakker, er ANDen fint tilfreds#37 - Skrevet 17-09-2022 09:37
AND skrev:
Har aldrig bemærket noget med BotW. Så længe spillet ikke hakker, er ANDen fint tilfreds
Aldrig? Jeg synes spillet dykker under 15fps ret ofte, især hvis regn og andre vejr effekter er tilstede. Ville ønske at de lavede en performance option som låste spillet i 720p
#38 - Skrevet 17-09-2022 11:18
^ Helt enig. Det ødelagde spillet for mig at det kørte som skrald.#39 - Skrevet 17-09-2022 16:01 - Redigeret 17-09-2022 16:04
Mht. grafikken - jah, Nintendo har jo mere eller mindre altid været et levende studie i, at udvikle spil til systemer, der endda ved deres udgivelse er delvise kartofler (compute power-mæssigt.) Fænomenet startede jo tilbage med den oprindelige Game Boy.#40 - Skrevet 19-09-2022 07:07 - Redigeret 19-09-2022 07:08
Spillets titel er jo lidt tvetydig. Tear kan betyde "rift" og "tåre", men nu har Nintendo meldt ud, at titlens Tear hentyder til tårer og ikke rifter. Så er det jo på plads.#41 - Skrevet 19-09-2022 09:28
JOEP skrev:
Spillets titel er jo lidt tvetydig. Tear kan betyde "rift" og "tåre", men nu har Nintendo meldt ud, at titlens Tear hentyder til tårer og ikke rifter. Så er det jo på plads.
Kilde.
Den japanske titel bakkede også op omkring dette - Det var kanji for "tårer" der blev brugt.
#42 - Skrevet 19-09-2022 12:11
Man kan jo håbe at Monolithsoft har delt nogle teknikker med TotK-udviklingsholdet, når nu de arbejder så tæt sammen. Xenoblade Chronicles 3 kører i hvert fald markant bedre end Xenoblade Chronicles 2, og ser også langt bedre ud. Hvis nogle af de samme teknikker kan bruges i TotK kan det forhåbentligt få det til at køre mere smooth - omend omkring 30 FPS. Jeg kan huske at Breath of the Wild havde en del performance-problemer da det kom ud, men at de fiksede nogle af dem i en patch. Jeg er ikke personligt så følsom overfor den slags, så det har aldrig været et decideret problem for mig. Men jeg skal da være den første til at sige at jeg satte stor pris på at spille Skyward Sword i 60 FPS. Det var fanme en fryd!#43 - Skrevet 19-09-2022 14:14 - Redigeret 19-09-2022 14:15
Ja, Breath of the Wild fik nogle ret interessante patches igennem tiden, mht. performance. De havde dels problemet med, at foilage tankede frameraten (Korok Forest, og et bestemt world puzzle med en masse tornebuske, var vist de primære eksempler) - det blev vist løst ret opfindsomt, ved at rode rundt med spillets V-sync metode, så der slet ikke skulle ændres synligt i grafikken.#44 - Skrevet 20-09-2022 18:25
Kæmpe breakdown af den nyeste trailer:#45 - Skrevet 08-10-2022 12:41
Der er et event i Japan, som har en stor statue af Link fra TotK: