Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08
#196 - Skrevet 03-07-2011 23:01
@Alexander: Zelda II var faktisk mit allerførste Zelda-spil og jeg havde rigtig gode oplevelser med det. Synes det var en fed struktur mellem RPG- og platformspil. Meget svært.#197 - Skrevet 07-07-2011 13:37 - Redigeret 07-07-2011 14:18
Nærmer mig vist så småt andetsidste temple i Zelda II. Jeg er hjemme hos min familie, da det er sommerferie, og min far følger derfor ofte interesseret med.#198 - Skrevet 07-07-2011 14:30 - Redigeret 07-07-2011 14:31
Spiller Super Mario 74, en blandet fornøjelse pga det elendige kamera og de ret kedelige baner rent udseendemæssigt, men det er meget nice at spille Super Mario 64 med nye baner. (det er en hack)#199 - Skrevet 07-07-2011 14:35
Hacks er sjældent specielt gode, men jeg savner at spille noget ordentligt Mario - om det er i 2D eller 3D. Galaxy 2 har jeg ikke gennemført, men gider ikke at spille det færdigt. Det føles ikke som en ægte Mario-oplevelse.#200 - Skrevet 07-07-2011 19:58
Faktisk er 74 udmærket, man kan godt mærke at det er fanlavet, men det er ikke lineært, og der er mange udfordrende ting, der dog nogen gange er lidt for frustrerende pga. kameraet... Men det får mig til at ønske at Nintendo ville lave et rendyrket 3D-Mario igen, og ikke flere Galaxy-spil. Det første var udmærket synes jeg, ikke lige så lineært som 2'eren, men nu er konceptet trukket lidt for meget.#201 - Skrevet 07-07-2011 19:59
Synes det tit er sådan i hackede baner, at de forudsætter at man er vildt god og kan spille ganske præcist#202 - Skrevet 07-07-2011 20:12 - Redigeret 07-07-2011 20:23
Vær forberedt på, at jeg går lidt off-topic:#203 - Skrevet 07-07-2011 22:09
Det er nok meget rigtigt, selvom jeg synes industriens største problem er alle de udviklere, der tror at historien er det vigtigste element i et spil. Men er enig i, at ældre spil kan genspilles mange gange, også selvom man ikke er vokset op med dem. Det har jeg i hvert fald selv erfaret, og jeg har gennem årene købt adskillige flere ældre spil end nye spil.#204 - Skrevet 07-07-2011 22:33 - Redigeret 07-07-2011 22:42
Det store fokus på narrativitet er også et kæmpe problem, det har du ret i. Problemet er, at spildesignerne ønsker at lave "filmoplevelser" fremfor "spiloplevelser". Og det hænger sammen med det enorme fokus på individets kreativitet og selvrealisering, som jeg nævnte tidligere. At spildesignere tror, at spil er en måde, hvorpå de kan vise gamerne deres kreativitet, fremfor at spil er en (matematisk) struktur, hvor gamerne SELV kan være kreative.#205 - Skrevet 07-07-2011 22:55
Alexander Brock Petersen skrev:
Anyway. Min pointe er denne udvikling ikke har været positiv for spilmediet - eller andre kreative industrier. Tegneserie-, film- og teaterindustrien er også i nedgang. Det skyldes, at skaberne i den grad har problemer med at levere kvalitetsindhold i deres produkter. De kommer med nok så mange kreative ideer, men kvaliteten og håndværket er der ikke.
Jeg citere dig lige. Mange af de ting du siger her, er rigtige, men tror ikke det er kernen af spilmediets problem.... Slet ikke film branchens problem. Film branchen har bare ændret sig, i forhold til de forhold der eksistere i dag, med internet og hjemmebiografer.
TV serier med langt højere produktionskvalitet og bedre indhold bliver mere og mere almindeligt, da Fiktionsfilm kom i nedgang. 3D er et tydeligt forsøg på at differentiere biograferne fra folks hjemmebiografer.
... Jeg kunne godt tænke mig at høre argumenter for hvorledes Mario "bare" er Alice i Eventyr land? Hvor er lighederne?
For slet ikke at tale om Legend of Zelda's ligheder med Lord of the Rings? - Udover at være "fantasy", hvad er så ligheden?
Anyhow. De bedste digitale kunstnere kender til to begreber! "Copy" og "Paste"!
#206 - Skrevet 07-07-2011 23:03 - Redigeret 07-07-2011 23:14
Thomas Dyregaard skrev:
Jeg citere dig lige. Mange af de ting du siger her, er rigtige, men tror ikke det er kernen af spilmediets problem.... Slet ikke film branchens problem. Film branchen har bare ændret sig, i forhold til de forhold der eksistere i dag, med internet og hjemmebiografer.
TV serier med langt højere produktionskvalitet og bedre indhold bliver mere og mere almindeligt, da Fiktionsfilm kom i nedgang. 3D er et tydeligt forsøg på at differentiere biograferne fra folks hjemmebiografer.
Men har 3D været en succes? Nej, folk er ligeglade, de er bare interesseret i indholdet. Folk er ikke interesseret i, hvordan de ser film, men filmene de ser (Nintendo er faldet i den samme faldgruppe, da de tror, at folk ønsker at ændre måden de spiller på).
Filmindustrien klarer sig ikke ligeså godt som tidligere, men når der så endelig opstår succeser er det film som Avatar og Harry Potter, der i den grad bygger på klassiske præmisser. Jeg synes kun, at det bekræfter mine argumenter.
Thomas Dyregaard skrev:
... Jeg kunne godt tænke mig at høre argumenter for hvorledes Mario "bare" er Alice i Eventyr land? Hvor er lighederne?
For slet ikke at tale om Legend of Zelda's ligheder med Lord of the Rings? - Udover at være "fantasy", hvad er så ligheden?
Mario (Alice) er et menneske, der dumper ned i en eventyrsverden (Wonderland) med mærkelige væsner. Miyamoto udtalte selv i sin tid, at inspirationen bl.a. kom fra Alice in Wonderland.
Link (Frodo) er en tilfældig dreng, der drager ud for at udforske en kæmpe verden, Hyrule (Middle-earth), fyldt med monstre for at skaffe triforcen (Ringen) tilbage, så der skabes balance i verdenen.
#207 - Skrevet 07-07-2011 23:07
Lige nu sidder jeg og spiller Leauge Of Legends med mine venner, og det er sjovt... jeg sidder hjemme og jeg synes det er godt "happy face"#208 - Skrevet 07-07-2011 23:14
Gode spil er som regel bygget på meget traditionelle ting. Og når spil prøver nyt og søger at være kreative, er det som regel kedeligt, fordi det bare ikke passer ind. Dette er Zelda-seriens problem f.eks. Derfor er jeg meget enig med Alexander i, at man skal bevare disse "matematiske" strukturer, og så sælge spillene på deres content og ikke deres unikke kreative gameplay gimmicks. Det er lidt ligesom at jeg selv spiser rugbrød stort set hver dag. Det bliver aldrig gammelt, da jeg som regel putter forskellige ting på.#209 - Skrevet 07-07-2011 23:19 - Redigeret 07-07-2011 23:25
OniNick >> Jeg elsker, at du kommer med en rugbrødsmetator. Klasse.#210 - Skrevet 07-07-2011 23:57 - Redigeret 07-07-2011 23:57
Men har 3D været en succes? Nej, folk er ligeglade, de er bare interesseret i indholdet.
This. Giver ikke noget for Nintendos aktuelle gimmick. Vi skal have nogle solide spil på bordet istedet.