KuvertNy trailer for The Smurfs...

KuvertLanceringstrailer for Mas...

KuvertLanceringstrailer for BZZ...

KuvertRomancing SaGa 2: Revenge...

KuvertNy trailer for The Plucky...

KuvertTales of the Shire: A The...

KuvertN-cast #231: Vi designer ...

KuvertMarvel vs Capcom Fighting...

KuvertGameplay-trailer for The ...

KuvertNy trailer for SpongeBob ...

KuvertSpil på vej til Switch

KuvertHvad spiller du nu? Hvor ...

KuvertLegend of Zelda: Echoes o...

KuvertSwitch 2 - rygter og disk...

KuvertPokémon Unite

KuvertSony og Microsofts næste...

KuvertSplatoon 3

KuvertAlternative nyheder

KuvertFilm med videospilsrefere...

KuvertMario & Luigi: Brothershi...

KuvertTilbudstråden

KuvertS: Switch spil + amiibo

KuvertK: Diverse 3ds spil

KuvertV: Wii U Basic med Wii Fi...

KuvertS: Starlink inkl figur og...

KuvertS: Mario samlerting

KuvertGBxCart eller lignende GB...

KuvertSwitch spil købes

KuvertS Bayonetta 3

KuvertK> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

4
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08


Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.




[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
Moysen
Moysen

40
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#181 - Skrevet 30-06-2011 18:59

Er i Chapter 3. Kan se den til Venstre og den over. Byen til Højre fra skolen er stadig låst. Smiley


Moysen
Moysen

40
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#182 - Skrevet 30-06-2011 20:29

Lazze skrev:
Fedt du købe Bully, Moysen. Dejligt at mit "lille tip" fik dig overbevist. Håber du er tilfreds Smiley



Alt for meget tilfreds. Smiley Det er vildt godt. Lige min type spil. Smiley


powerfull499
powerfull499

62
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#183 - Skrevet 01-07-2011 13:16

Bully er nedsat for tiden på Steam. Jeg synes også, at det ser interessant ud. Hmm. Fristende Smiley


Moysen
Moysen

40
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#184 - Skrevet 01-07-2011 13:21

Do it! Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

1
1ups givet

#185 - Skrevet 01-07-2011 23:36 - Redigeret 01-07-2011 23:39

Er gået i gang med Zelda II: The Adventure of Link igen, igen. Jeg er kommet til andet palads.

Det er et fantastisk spil. Elsker når, man har fået stearinlyset og går syd for første gang igennem den mørke grotte og så kommer ud til et kæmpe stort område af oververdenen, hvor man kan gå mange forskellige veje. Man bestemmer selv om man vil gå i gang med andet palads eller vil kigge sig rundt omkring i området. Man kan sågar gå videre igennem byen, over søen og hen til labyrinten, hvis man ønsker.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#186 - Skrevet 02-07-2011 02:35

Jeg er ved at udvikle et ultra lineært Zelda-spil, som jeg muligvis har tænkt mig at poste her på siden, og se hvad folk siger til det. Smiley


Moysen
Moysen

40
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#187 - Skrevet 02-07-2011 13:33

Har klaret Bullys historie nu. Mangler lige et par sidemissioner osv osv. Smiley Nok den fedeste spilhistorie jeg længe har oplevet. Desuden er der er dejligt bredt udvalg af tøj og våben. Det er nice. Et af de absolut bedste Wii spil imo. Smiley


Moysen
Moysen

40
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#188 - Skrevet 02-07-2011 14:48

I cirkus stedet. Smiley Der er go-kart derinde. Hehe. Jeg har samlet alle Bånd, alle D&C papirerne samt skudt alle havenisser. Smiley og græskar og gravsten er ødelagt. Smiley


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#189 - Skrevet 03-07-2011 02:25

Jeg så lige at spillet Braid var på tilbud til lidt under 20 kr. på PSN+, så jeg tænkte at det måtte være et køb værd.

Nu har jeg så lige gennemført det og jeg er endnu ikke helt sikker på hvad jeg skal synes om det.

Wall-of-text incoming:

Ideen med lynhurtigt at kunne skrue tiden tilbage er meget god, da det øger flowet i gameplayet.
Men når der skal bruges ti minutter på at gå frem og tilbage i tiden for at ramme líge det rigtige minisekund, så forsvinder flowet fuldstændigt.

Det er dog heller ikke en action platformer som Mario eller Sonic, men derimod en Puzzle-platformer.
Hvilket også er okay, selvom det ikke helt appellerer til mig på samme måde.
Især nogle af puzzle'sne er enormt snedigt udformet, hvilket spillet bestemt burde have ros for.
Dog synes jeg at mange af puzzles'ne var en tand for svære og tidskrævende, med andre ord: dårligt præsenterede, så til sidst gad jeg simpelthen ikke fifle rundt længere og måtte derfor istedet hive en walkthrough frem.
Spillet kan egentlig klares lynhurtigt. Men den rigtige udfordring ligger i at løse de mange puzzles, hver belønnet med en puslebrik. Derudover er der også en masse små eastereggs at finde spillet igennem, hvilket er noget jeg elsker!
Når man har samlet alle brikkerne, belønnes man med en fed slutning, der anvender en effekt, som sikkert vil overraske de fleste.

Grafikken er dejlig, flot og så i 2D, hvilket ser fantastisk ud i 1080P - noget man sjældent ser i dag.
Det er lavet i en let malerisk stil med god brug af farver. Dog er stilen en smule unødvendig og til tider virker det lidt for indbilskt artsy-fartsy.
Figur-designet er stærkt inspireret af gamle retro-spil, hovedsageligt Mario. Hvilket passer meget fint med gameplayet, der jo også forsøger at lave en traditionel platformer.

Lidt inde i spillet fandt jeg ud af at spillet faktisk har en dyb historie, som gameplayet foregår i samspil med.
Det foregår gennem nogle interessante, men korte, tekster og billeder, der filosofisk diskuterer en række vigtige emner.
Men disse tanker var slet ikke noget, der faldt mig ind gennem selve spillet, hvor jeg i en fantasiverden på Goombaer hopper frem og tilbage i tiden, hvilket nok tyder på, at spillet ikke helt afspejler de ellers romantiske budskaber. Hovedpersonen virker også enormt out-of-place i denne fantasiverden og spørgsmålet er, om ikke spillets budskab var kommet lettere igennem, havde spillet foregået i et andet miljø.
Spillet prøver tydeligvis på at være mere kunstnerisk, end det egentlig er og det virker lidt som om at de ikke kunne beslutte sig for om de ville lave et stykke kunst eller bare en sjov Mario-klon med et twist.


Michael
Michael

5916
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#190 - Skrevet 03-07-2011 09:58

Du får det korte svar her: Den syrede verden afspejler Tims ustabile sind. Braid er en på mange måder atypisk kærlighedshistorie, og Tims tilstedeværelse er lige præcis out-of-place fordi det skal den være. Jakkesæt og slips i en fantasiverden? Ja, for det er hans verden, en historie fortalt gennem hans syn.

Jeg har ikke nævnt noget videre konkret, for jeg vil egentlig ikke spoile noget, hvis nogen endnu ikke har været igennem det, men på et senere tidspunkt kunne være interesseret.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2230
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#191 - Skrevet 03-07-2011 19:39

Angående Braid
Braid er faktisk meget fed.
Jeg har ikke benyttet mig af walktrough en eneste gang, det kan skyldes at jeg foretrækker puzzle jump and run, som karoshi. Spillet er slevføllig aldeles ikke som karoshi.
Alt fungerer perfekt... Men man kunne godt bruge mere. Men for 20 kr. er det virkeligt godt.
Ikke nok med at man kan manipulere tiden, så bliver det også brugt på mange forskelige måder. Det er som nævnt meget kunstnerisk.
Jeg kan lide det, men jeg er ikke nået vidre langt.

Spillet kan varmt anbefalses, til folk som søger en anderledes og fornyede tittel. Til folk som gerne vil have noget tankevækende, men dog ikke hektisk, eller til dem som bare vil have et solidt jump and run.
Spillet kan vidst beskrives således: Over midel på mange punkter, men dog nogen steder kunne det bruge noget knofedt. Men generelt er det nok et af de bedste puzzle jump and run spil i denne generation konsoller. Jeg kan ikke finde et bedre puzzle jmp and run pt.
Lidt mere relateret til tråden:
Oh, husk at street of rage og Burnout snart ikke mere er gratis på psn. Så må Man spille noget andet Smiley
Jeg er igennem street of rage... Men vil stadig have alle trophies mens det er muligt. Og i Burnout har jeg snart B license. Dvs. jeg mangler 2. Derudover har jeg langt fra alle biler. Og næsten alle løb er blevet fundet, og byen gemmer ikke på mange hemeligheder endnu. JEg når nok ikke at blive færdig med det i tiden der er tilbage...


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#192 - Skrevet 03-07-2011 20:22 - Redigeret 03-07-2011 20:23

Kommentar til Braid:
Braid er et okay spil. Jeg købte det i sin tid til 360 og kom ret langt, men pludselig fuckede maskinen min save game op, fordi jeg havde haft min harddisk sat til en anden konsol eller noget. Fatter det ikke helt, men det er noget DRM-fis, som Microsoft har lavet. Siden den dag har jeg boykottet spillet og gider ikke at købe spil over Live mere.

Det er sjovt, at I nævner historien som værende god, fordi den er leveret i en ret old school stil. Der er ikke mellemsekvenser eller lignende. I stedet får man indledningsvis introduceret en præmis og så er det bare det. Resten af historien bliver leveret indirekte i form af ens egen progression som spiller. Derudover er det i Braid muligt at læse lidt ekstra på vejen, hvis man selv ønsker - sådan som det burde være i alle videospil, men som det sjældent er, fordi udviklerne gerne vil lave cinematiske spil, hvor de propper en historie i form af mellemsekvenser ned i halsen på spilleren, fremfor at lade denne bestemme selv. Hvis bare historien i moderne Zelda-spil var fremførst på samme måde, så kunne det være, at Zelda ville blive et spilfænomen igen, som det var engang.

Hvad spiller jeg nu?
Jeg er stadig i gang med Zelda II. Jeg er kommet til fjerde palace. Jeg elsker det faktum, at hvert dungeon altid indeholder et item, SOM KAN BRUGES IGENNEM HELE SPILLET, og ikke bare er et ligegyldigt gimmick. Jeg har fx lige hentet et item i et palace, dog ugen at klare bossen. Jeg synes, den er svær, og ville derfor hellere gå videre i spillet (yay for at jeg som spiller selv bestemmer!). Jeg tror dog ikke, at jeg kan klare det næste palace uden at klare den forrige boss og derved få experience points, så jeg kan level op i nogle af mine ting.

Zelda II er i øvrigt det eneste eventyrsspil, jeg har gidet at spille det sidste halve år. Det er ret spøjst. På trods af det er det sværeste spil, jeg har spillet længe, er det det spil, der fastholder min opmærksomhed mest. Jeg har det normalt med at slukke efter 20 minutter, når jeg spiller et eventyrsspil (hint til Nintendo: spil uden udfording eller sjæl fastholder ikke spilleren).


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#193 - Skrevet 03-07-2011 20:41

@Michael
Oh ja, selvfølgelig. Det havde jeg helt overset. Det er som du siger naturligvis for at skabe en kontrast. Smiley
Jeg tror dog alligevel det kunne være interessant, hvis de havde eksperimenteret med nogle forskellige områder eller lavet noget så kliché som 'Tim der græder'='Store regnbyer igennem banen' Smiley

@Alex
Yeah, måden historien fortælles på i Braid er meget smart, da man kan springe direkte ind i gameplayet uden at læse historien og uden at spillet bliver mindre sjovt af den grund. Men er man interesseret, så er der en masse interessante bider af information, der kan findes nårsomhelst spilleren ønsker.
Det er samme metode Soul Calibur spillene anvendte, før det hele endte med at handle om cut-scenes, patter og Starwars-cameos.

På en måde er det også samme metode, som et af mine andre yndlings spil, Bioshock, anvender. Iogmed spillet næsten ingen egentlige cutscenes indeholder. Men istedet fortælles historien helt naturligt gennem de våben, fjender og områder, samt de små ledetråde, som spilleren finder, mens man tåger spillet igennem.

BTW: Har du prøvet 3D Dot Game Heroes?
Jeg har ikke spillet det selv. Men det skulle eftersigende være en tribute til det første Zelda-spil og forsøger at efterligne mange af de gameplay-værdier, som det udtrykte.
Kunne være interessant om det er et "Brock-approved'-koncept Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#194 - Skrevet 03-07-2011 20:56 - Redigeret 03-07-2011 20:57

Angående historien i Braid:
Tit når jeg kommer med min kritik af historiedrevne og cinematiske spil, så misforstår folk pointen. Folk tror, at jeg ikke vil have historier i spil, hvilket er forkert. Det er ikke historien i moderne spil, der er problemet, det er leveringen af historien. Det er misforståelsen af, at spilmediet fungerer på samme måde som filmmediet - dvs. at spildesigneren skal levere en fasttømret historie i hovedet på spilleren, uden denne kan bruge sin fantasi.

De stærkeste spil er de spil, der leverer en god præmis, har god mytologi og content. Disse spil giver bedre indlevelse i universet og det giver spillerens fantasi råderum. Sådan havde jeg det med Braid. Selvom historien var simpel, så følte jeg mig en del af universet og selvom jeg ikke forstod de abstrakte tanker, så virkede det. Gameplay og historie smeltede sammen, fremfor følelsen af, nu har jeg klaret puzzle A og så kommer mellemsekvens B.

Den måde historie og content er leveret på i 'simple' spil som de gamle Zelda-spil og Braid er langt stærkere end i moderne spil. Tag fx Braid og Twilight Princess. Der er MEGET MERE "historie" i Twilight Princess, men jeg gætter på, at langt de fleste mennesker indlevede sig mere i Braid. Og det er ikke engang fordi jeg synes Braid er et klassespil. Men det havde de rette værdier.

I forhold til 3D Dot Game Heroes, så har jeg ikke prøvet det, men den grafiske stil ser noget irriterende ud.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2230
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#195 - Skrevet 03-07-2011 22:44

Hmmm... Angående at man kan skippe læse stoffet i braid, er vel tilsvarende at kunne skippe en cutcene. Så kan man stadig dane sig en historie selv. Eller ligsom jeg var mindre; vælge et sprog man ikke forstår. Det er faktisk meget sjovt nogen gange... Okay, da jeg var mindre havde jeg ikke det store valg...

Ang. 3d dot hero game, kan det anbefales. Det er mere end bare et hook of af old scool zelda. Det har haft mange nye ideer. Grafik stilen er måske lidt irriterende i starten, men man lever sig hurtigt ind i det. Vandet ser forholdsvis ægte ud, mens alt andet stort set er pixel kvalitet.
Grafikstilen er ikke mere irriterende end minecraft.
Jeg ville dog have foretrukket hvis de ikke havde efterlignet zelda så meget... Men måden et sværd fungerer er langt fra det samme. Man kan også lave sin egen charter. Så det er faktisk mugligt at lave link. Se selv: