Skrevet 29-04-2020 19:28 - Redigeret 28-05-2020 06:31
Monolithsofts episke spil Xenoblade Chronicles, der oprindeligt udkom til Wii i 2011, genopstår på Nintendo Switch som Xenoblade Chronicles: Definitive Edition. Spillet, der beretter historien om Shulk og Fioras spændende eventyr.
Opdag helten Shulks oprindelse, når han og hans ledsagere kæmper imod en tilsyneladende ustoppelig mekanisk trussel. Brug et sværd, der kan vise dig fremtiden, kæd angreb sammen og placér omhyggeligt dine ledsagere i strategiske kampe i realtid, mens du begiver dig gennem den enorme verden.
Under et angreb fra de mekaniske fjender, kendt som Mechon, opdager Shulk, at han kan anvende kraften fra det mystiske sværd med navnet Monado. Med det mægtige Monado i hånden begiver Shulk sig ud for at besejre Mechon en gang for alle.
Ud over Mechon møder du et dyreliv, som spænder fra føjeligt til dødbringende. Hold øje med, hvad der fanger monstrenes opmærksomhed for at undgå uønskede konflikter… eller – hvis du er kamplysten –forsøg dig med at nedbringe et ultrastærkt, unikt monster!
Opgradér dit team gennem eventyret ved at vælge udstyr, forbedre jeres våbenfærdigheder og bruge genstande, som giver dig andre fordele. Sæt dine pålidelige ledsagere på arbejde, så de får udfyldt den måler, der udløser Chain Attack, der angriber fjenderne i en hurtig rækkefølge!
Samlerudgave:
Trailere:
#1 - Skrevet 30-04-2020 15:13 - Redigeret 30-04-2020 15:14
Det fascinerer mig stadig at Monolith rent faktisk går ud og laver et remake, som tilføjer ting, der ikke var helt færdige til den originale release og laver en dertilhørende epilog. Jeg er ikke sikker på det er sådan tallene stemmer, men det føles alligevel sjældent, at en udvikler får mulighed for at gå tilbage til et værk og nærmest giver publikum det, som man kun kan drømme om.#2 - Skrevet 01-05-2020 06:59
Ja, det er ret fedt, at der faktisk bliver puttet reelt nyt indhold i en remaster. Glæder mig til at se mere til den del, men jeg ville dog ønske, man kunne købe det separat, da jeg ikke har behov for at gennemspille hovedspillet igen og derfor ikke gider købe spillet.#3 - Skrevet 03-05-2020 09:57
Der kom så ikke trailere, men Nintendo Everything har optaget noget fra kampe, så det kan vi jo kigge på i stedet:#4 - Skrevet 03-05-2020 13:55
Ser virkelig frem til det spil her. Det bliver årets sommerspil 😀#5 - Skrevet 13-05-2020 17:14
For de interesserede er her en sammenligning mellem de tre forskellige versioner af spillet:#6 - Skrevet 20-05-2020 09:59
Future Connected er ifølge Monolith Soft 10-12 timer langt, men kan være helt op til 20 timer, hvis man laver alle side-quests.#7 - Skrevet 22-05-2020 16:53
Hvad er future connected?#8 - Skrevet 23-05-2020 08:06
Future Connected er en ny historiedel, der fungerer som en epilog for de, der allerede har spillet det originale Xenoblade Chronicles på WII eller 3DS.#9 - Skrevet 26-05-2020 06:40
Lidt tekniske detaljer: Spillet kører med en opløsning på 378-540p (handheld) og 540-720p (docked). Ikke just imponerende og ikke engang HD, hvilket da er en anelse skuffende for en - well - HD remaster...#10 - Skrevet 27-05-2020 18:53
Lidt anmeldelser:IGN – 8 / 10
GameSpot – 9 / 10
Destructoid – 9.5 / 10
USgamer – 4 / 5
Gamereactor – 9 / 10 (7 i DK??)
GameXplain – “Loved”
Kotaku – N/A
#11 - Skrevet 27-05-2020 19:21 - Redigeret 27-05-2020 19:22
USgamer skriver om Future ConnectedThe epilogue is completely standalone from the rest of the game, and can be played immediately upon starting up the menu
EDIT: Ved ikke, om det er en spoiler, men jeg synes det er meget fint at vide.
#12 - Skrevet 27-05-2020 19:32
Ja, det kom vist frem, kort efter spillet blev annonceret, men altid godt at pointere! Igen ville jeg ønske, jeg bare kunne spille den del, men det er jo ikke muligt, og så må jeg undvære.#13 - Skrevet 28-05-2020 06:31
– Maxes out at 720p when docked
– Can drop to 504p in certain cases
– Maxes out at 540p when in portable mode
– Can drop to 378p in certain cases
– Sharpening filter adjusted from Xenoblade Chronicles 2
– Seems to hold a higher resolution more often than Xenoblade Chronicles 2
– Some visual tweaks in docked vs. portable
– Screen space reflections used on water eliminated in portable mode
– Distant point lights are drawn further out when docked
– Shadow resolution paired back in portable mode
– Textures have been reworked/touched up from the Wii version
– In some cases normal maps are now used
– Specular highlights now play off the surface in a more realistic manner
– Updated polygon models, mainly for faces and hands
– Overall character detail elsewhere only updated slightly
– Proper shadow maps for rendering
– Attempt at simulating light shafts and volumetric lighting
– Now has per-pixel motion blur for dramatic action
– Trees are much more static on Switch compared to Wii, but tree models on Switch were updated
– Foliage pops into view on Switch
– Holds 30 frames per second most of the time