Skrevet 13-02-2023 16:54 - Redigeret 13-02-2023 17:01
#1 - Skrevet 13-02-2023 21:25 - Redigeret 13-02-2023 21:42
Som jeg aner det under min gennemspilning, er det meget tydeligt, at den visuelle side, udviser stor respekt for originalstilen - præcis som også eks. Ocarina of Time 3DS, og Diablo 2 Resurrected, gjorde det. Endda i så høj grad, at de nærmest kan siges at komplementere hinanden - man kunne næsten skifte imellem gammel og ny udgave, efter humør. (Ligesom der jo famøst var implementeret direkte i Diablo 2 Resurrected.)#2 - Skrevet 14-02-2023 20:30 - Redigeret 14-02-2023 20:31
Digital Foundry har udgivet sin tech-analyse:– Game uses sophisticated baked environmental lighting solution
– Areas are now much more lifelike
– Visual design of each area has been updated
– New light sources have been added
– Existing objects in the world have been given emissive properties
– Static volumetric lighting present in many spots
– Materials exhibit accurate lighting response
– One small omission is that beam weapons don’t usually cast dynamic lights throughout the environment like in the original
– Models and textures have been completely remade
– Models now have a fair bit of polygonal complexity
– A ton of incidental detail has been added
– All major bits of geometry from the original game are represented
– First-person visor still fogs up and can get covered
– Geometry-based water ripple effect from the original has been replicated alongside more intricate deformation in smaller pools of water
– Surface detail on the water is improved
– One change is that glossy domes in Chozo ruins no longer reflect Samus
– Animation data reused
– Weapon bobbing from the original has been toned down
– Metroid Prime Remastered resolution when docked is 900p
– 600p in portable mode
– Dynamic resolution not used
– Game doesn’t appear to use anti-aliasing
– Metroid Prime Remastered frame rate is 60 FPS
– No frame rate dips
– Frame rate essentially identical whether docked/portable
– Almost no load times
#3 - Skrevet 15-02-2023 06:12
Det lover jo bare rigtig godt. Lader til at være et must have#4 - Skrevet 15-02-2023 10:01 - Redigeret 15-02-2023 10:07
Meget overraskende, at han slet ikke spotter nogen anti-aliasing i spillet. Flere var faktisk blevet narret til, at der burde være en MSAA-løsning i spillet. Det er jo interessant, at han så kommer frem til, at det simpelthen er et tilfælde af bevidst design - den store brug af "bagt", eller for-genereret grafik, som jeg også selv snakkede om længere oppe, spiller så tilfældigvis sammen med, at man kan skrue ned for lige dénne relativt tunge effekt, uden, at det påvirket billedet betydeligt. Typisk Nintendo-niveau af "design af hele pakken", hvis man kunne sige det sådan.#5 - Skrevet 26-02-2023 20:45
Det lader til, at den fysiske udgave af spillet er blevet forsinket:#6 - Skrevet 27-02-2023 21:44
Det er jo interessant, hvordan man tilsyneladende potentielt kan undervurdere alle efterspørgsler - selv dénne, der jo unægteligt havde solid hype, igennem årevis, bag sig. Men det kan jo være, det bare eksploderede endnu mere, end de have ventet, når de kombinerede det med shadow droppet (selvom man jo tænker sig, at dette primært har drevet spontane download-salg.) Alt kan selvfølgelig også potentielt fejlvurderes. Måske var det simpelthen bare svært at afgrænse, altså helt konkret, hvor stor en del af originalens fanbase, der egentlig "sad dormante" og var klar til at købe. 21 år er jo selvf. også lang tid.#8 - Skrevet 02-03-2023 18:48
Modtog spillet tidligt fra Coolshop#9 - Skrevet 02-03-2023 18:49
Lækkert! Bliver igen fristet til at samle det op...