KuvertLanceringstrailer for Wor...

KuvertN-club Streams: Uge 39

KuvertTales of the Shire: A The...

KuvertRugrats: Adventures in Ga...

KuvertTo nye figurer udgivet ti...

KuvertLevel-5 annoncerer Holy H...

KuvertLevel-5 annoncerer Inazum...

KuvertInazuma Eleven: Victory R...

KuvertDecapolice udskydes til 2...

KuvertLevel-5 Vision afholdes i...

KuvertDit seneste køb

KuvertXenoblade Chronicles 3

KuvertSpil på vej til Switch

KuvertPokémon Unite

KuvertLegend of Zelda: Echoes o...

KuvertSonic

KuvertNintendo Switch

KuvertHvad spiller du nu? Hvor ...

KuvertSwitch 2 - rygter og disk...

KuvertSony og Microsofts næste...

KuvertTilbudstråden

KuvertK: Pokemon Fire Red

KuvertS: Switch spil + amiibo

KuvertK: Diverse 3ds spil

KuvertV: Wii U Basic med Wii Fi...

KuvertS: Starlink inkl figur og...

KuvertS: Mario samlerting

KuvertGBxCart eller lignende GB...

KuvertSwitch spil købes

KuvertS Bayonetta 3

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Metroid Prime 4: Beyond

JOEP
JOEP

79755
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

Skrevet 08-03-2019 18:03 - Redigeret 27-06-2024 08:50



Udvikler: Retro Studios
Udgiver: Nintendo
Platform: Switch
Størrelse: intet annonceret
DLC: intet annonceret
Amiibo: intet annonceret
Dato: 2025
Genre: Metroid
Antal spillere: 1
Online: intet annonceret
Controls: Pro Controller, JoyCons, enkelt JoyCon
Demo: Nej
Anmeldelse: Ikke udkommet
Pris (eShop): ukendt kr.

Et nyt spil i den kritikerroste Metroid Prime-serie er under udvikling til Nintendo Switch.

"Metroid Prime 4 vender tilbage til det originale Metroid Primes eventyrrødder i førsteperson og introducerer en helt ny historie, som knytter hændelserne i Metroid Prime-universet sammen og tager historien i nye retninger," kan serien producent Kensuke Tanabe fortælle. Tanabe leder projektet sammen med et nyt, talentfuldt udviklingsteam og de arbejder hårdt for at bringe den rette action, isolation og udforskning fra Metroid Prime-universet til live på Nintendo Switch.


Trailere:
Annoncering:



Udviklingen startet forfra:



Første triailer (juni 2024):



Andreas Tarding
Andreas Tarding

7977
Online
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#16 - Skrevet 27-06-2024 08:06 - Redigeret 27-06-2024 11:05

VideoGamesChronicle har lavet en imponerende liste over udviklerne, der enten arbejder, eller har arbejdet på, spillet, hvis man er nysgerrig. Hele den oprindelige VGC-artikel, med listen nederst, forenklet udgave af listen i et ResetEra-opslag.

Som de nævner, er listen af sagens natur ikke 100% up-to-date, men det er altså alle, der er bekræftet at have arbejdet på spillet, at some point.

Det, jeg finder anderledes, er hvordan man jo ser folks øvrige credits, fra andre projekter, skiltet direkte her. Det er selvsagt ikke med i normale rulletekster, og man har jo måske en tendens til at overse, hvor adspredt erfaring, folk tit bringer med til projekter (og som jo selvf. også er medårsag til, at blive hyret.)

Edit: Det bliver i øvrigt vendt i ResetEra-tråden, at tyngden og diversiteten af folks erfaring, dog er usædvanligt høj. Det skulle generelt være attraktivt, at komme ind på et større Nintendo-projekt, og at de så geografisk er placeret i USA, skulle ligesom også gøre det unikt. Så - spændende, jo, hvad de ender med at koge op. Ambitionen er i hvert fald ikke til at tage fejl af ...


powerfull499
powerfull499

62
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#17 - Skrevet 11-07-2024 09:40

Andreas Tarding skrev:
Joh, lige rykket et nøk endnu længere. Smiley Traileren bærer vist præg af, at være en lidt forceret "proof of life" teaser, som de til sidst mere eller mindre var nødt til at smække sammen. Det er jo lige et "vertical slice" af første sekvens i spillet. Man taler vist om, at spillet er på et endnu "tidligere" stadie, end man regnede med, og datoen reelt er nærmere sommer eller vinter 2025, lol.



Jeg er enig. Jeg synes ikke traileren viste ret meget, og det kan der i mine øjne være 2 forklaringer på:
1) De er bare ikke ret langt i development (det vil ikke komme bag på mig, at vi først får det at se lige før jul i 2025)
2) De er tilbageholdende med at vise gameplay, da det skal bruges som launchtitel på den nye Switch.

Jeg satser på forklaring 2). Metroid i 4K og 60 FPS ville være en rigtig god kandidat til at vise, hvilke muskler den nye Switch har.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7977
Online
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#18 - Skrevet 11-07-2024 13:32 - Redigeret 11-07-2024 13:34

Ja, den vægter nok ret tungt på din mulighed nr. 2. Man snakker jo generelt om, hvordan artwork assets, der egentlig er lavet til 1080p, ofte skalerer utroligt godt op til 4K. Folk ser det simpelthen i praksis ved emulation. Det skyldes jo nok flere ting, men evt. primært sagens natur, at de fleste textures, du på et givent tidspunkt har i syne, simpelthen bare besidder et detaljeniveau, der er designet til at se skarpt ud langt tættere på kameraet.

Så man bemærker jo grænsen for textures detaljer, når man er tæt på dem - men størstedelen af dit skærmbillede, er jo konstant fyldt med textures, der er på større afstand, og herfra vil deres opløsning så mere end rigeligt "saturere" skrapheden af et 4K billede. Der skal jo blot justeres hurtigt på spillets texture filtering, uden at man behøver lave deciderede nye textures. Desmere besidder man jo AI-opskalering i en vis grad - både til reel rendering, men jo også til textures. Der er masser af værktøjer, som kan skalere grafikken nemt op, og det er teknologisk bestemt nærliggende, at de forsøger ét eller andet med Switch 2.

Men de behøver jo ikke rigtig nogen teknologisk undskyldning - der skal bare være business i det, og hypen af en hardware launch behøver vel ikke megen anden forklaring dér. Business opportunisme kan vel begrunde alt. Smiley


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7977
Online
Level: 18 (Twhomp)

3
1ups givet

#19 - Skrevet 12-07-2024 18:37

Interessant ny PR-stil - de giver de involverede mulighed for selv at udtrykke sig på sociale medier.



Det er, så vidt jeg ved, ret unikt som pre-release PR, needless to say for Nintendo-spil, men vist egentlig også generelt, for spil af denne størrelse?

Det efterligner jo selvf. Iwata Asks-formatet - bare i en mere løs udgave. Alt, hvad de forskellige evt. kommer til at lægge op, bliver selvf. ekstremt "vetted". Informationsniveauet er jo heller ikke så højt, endnu - det kan jo være, de begynder at melde mere ud, lidt senere i forløbet her.


powerfull499
powerfull499

62
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#20 - Skrevet 14-07-2024 11:37

^Ja, det er ret usædvanligt for Nintendo. Gad vide om han egentlig har fået lov? Lur mig om han lige har fået en reprimande bag scenetæppet Smiley


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7977
Online
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#21 - Skrevet 14-07-2024 18:39 - Redigeret 14-07-2024 18:41

Jeg tror, at det spils PR er så orkestreret, at this point, at man nærmest ikke kan forestille sig det - lol. Der er flere grunde til dette, dels har de jo generelt et behov for at øge seriens salg (= nytænkning i markedsføring, vil man jo nærliggende slutte), og dels har investeringen jo hobet sig usædvanligt op, pga. genstartet af udviklingen. Den naturlige lange "black box-periode" af stilhed, har jo derudover opbygget et lukrativt hype, som de sandsynligvis er ret forsigtige med at udnytte.

Så - jeg håber og tror, at vi kan se frem til en nøje planlagt række af disse mere personlige opslag, evt. i kølvandet på senere trailere. Det bliver i alt fald spændende at se.

Store AAA-projekter har jo generelt også et behov for, at blive mere menneskeliggjorte.