Skrevet 10-05-2018 15:31 - Redigeret 10-05-2018 15:34
Jeg har ligesiden Nintendo lancerede Switch, set folk overalt på nettet brokke sig over manglen på Cloud Saves. Nu kommer cloud saves endelig til maskinen, via deres online service, så nu er alt godt i andedammen (i hvertfald for dem der starter et abonnement).ThePatrickBay
Medlemskab er en no-brainer for mig. Glæder mig til at se, hvad de gør med online-funktionalitet i de gamle spil. Cloud-saving er også en vigtig sikkerhed at have. Ville være ked af at miste alle mine 999 moons i Odyssey, alle quests i BotW, 100% i Mario+Rabbids, 100% i Picross S.
Her skriver Patrick, at han vil være ked af at tabe denne progression. Nu er det ikke for at hænge dig ud Patrick, jeg har set dette argument mange steder på Reddit og Facebook mm.
Mit spørgsmål, hvorfor er det så vigtigt at gemme disse save games?
Jeg kan forstå det kan være irriterende hvis ens maskine går i stykker, når man er halvvejs igennem et spil som Odessey og derfor skal starte på ny igen, hvis man ønsker at gennemfører det. Men når først det er gennemført og alle måner er samlet, hvad er så værdien af denne save-fil?
#1 - Skrevet 10-05-2018 15:41
Godt spørgsmål. Det drejer sig vel om den ære, der kan være i at fremvise et helt gennemført spil, hvis dette er en bedrift i sig selv, og så er det for at kunne vise, at man ikke har lagt mange timer i noget uden at det er forgæves. Det er altid surt at miste noget, man har brugt timevis på at skaffe, som f.eks. tre stjerner i alle cups i Mario Kart 8. Det er ikke noget, man ikke kan gøre igen, men det er da ikke ligefrem fordi, man synes det er sjovt.#2 - Skrevet 10-05-2018 16:21 - Redigeret 10-05-2018 16:22
Mange pointerne er nævnt, men her kommer min holdning:#3 - Skrevet 10-05-2018 16:27
Kanin skrev:
Nu er det ikke for at hænge dig ud Patrick, jeg har set dette argument mange steder på Reddit og Facebook mm.
Mit spørgsmål, hvorfor er det så vigtigt at gemme disse save games?
No worries, jeg kan jo passende svare på det selv.
Der er, som JOEP foreslår, helt klart noget omkring stolthed, ære eller hvad end man vil kalde det. Et bevis på, at man har klaret de missioner, man påstår overfor sine venner.
Ville du heller ikke kunne se idéen i det, hvis det omhandlede at færdiggøre en fysisk samling, der så bliver væk? Jeg samler ikke på N64-spil for den monetære værdi - mest for at kunne gå på opdagelse i konsollens spilbibliotek. Den værdi, sammen med stoltheden af at have "færdiggjort rejsen", vil ikke blive bevaret (til fulde), hvis jeg mister samlingen.
#4 - Skrevet 11-05-2018 08:35
Follow up spørgsmål, hvis uheldet skulle være ude - noget jeg personligt ikke har prøvet - så forstår jeg godt det er dejligt at have en lille backup.#5 - Skrevet 11-05-2018 09:15
Kanin skrev:
Vil i betale 150kr om året, for at være sikker på at jeres save-games bliver sikret?
Nej, den service set isoleret, gider jeg ikke betale 150 kr om året for. Men for mig gør det ingen forskel, da jeg - cloud saves eller ej - har tænkt mig at betale for Nintendo Switch Online grundet de spil, der følger med abonnementet.
Vi kommer aldrig til at "overbevise" hinanden, da det kan sammenlignes lidt med, hvis jeg skulle overbevise en, der ikke kan lide øl, at øl smager fantastisk. Jeg kan forklare nok så mange nuancer af smagen, som udgør årsagen til, at jeg elsker øl, men hvis dine smagsløg slet ikke er enige i den vurdering, så er der ikke så meget, vi kan gøre ved det.
Lige nøjagtigt med multiplayer-spil vil jeg mene, at det er ekstra vigtigt, at unlockables kan blive gemt i skyen. Jeg har ikke spillet så meget Mario Kart 8 Deluxe, siden jeg unlockede alt (undtagen én ting, der kræver 5000 coins). Hvis jeg mistede al progress, ville det være mega demotiverende og gøre, at jeg spiller det endnu mere sjældent, når vennerne er forbi.
#6 - Skrevet 11-05-2018 09:52 - Redigeret 11-05-2018 09:53
Der er vel lidt to forskellige situationer i spil her:#7 - Skrevet 11-05-2018 14:29
ThePatrickBay skrev:
Vi kommer aldrig til at "overbevise" hinanden, da det kan sammenlignes lidt med, hvis jeg skulle overbevise en, der ikke kan lide øl, at øl smager fantastisk. Jeg kan forklare nok så mange nuancer af smagen, som udgør årsagen til, at jeg elsker øl, men hvis dine smagsløg slet ikke er enige i den vurdering, så er der ikke så meget, vi kan gøre ved det.
Lige nøjagtigt med multiplayer-spil vil jeg mene, at det er ekstra vigtigt, at unlockables kan blive gemt i skyen. Jeg har ikke spillet så meget Mario Kart 8 Deluxe, siden jeg unlockede alt (undtagen én ting, der kræver 5000 coins). Hvis jeg mistede al progress, ville det være mega demotiverende og gøre, at jeg spiller det endnu mere sjældent, når vennerne er forbi.
Jeg forsøger ikke at overbevise nogen om noget nødvendigvis. Undrede mig blot over at det var så ømt et punkt i mange gamers. Men fornemmer at det nok er fordi jeg ikke har den her indre samler længere.
Et spil har værdi for mig når jeg spiller det, ikke når det er spillet færdig.
150kr for Cloud saves er selvfølgelig at sætte det på spidsen. Personligt mener jeg ikke de 20 NES spil eller mulighed for at fortsætte med at spille online, er god grund til at betale pt. Men det er en helt anden snak.
Jeg søgte blot en mere dyb forståelse af de tanker der ligger bag denne klage om manglende cloud saves på Switch. En der var lidt dybere end blot - "fordi Nintendo kan!" eller "konkurrenterne har det!".
AND lader til at være mere på min bold bane