Skrevet 28-07-2017 12:38
Jeg har lige købt Splatoon 2 i Nintendo eShop, som skulle bruges til local multiplayer med venner. Jeg har dog lige opdaget til min store overraskelse at det er ikke er muligt at spille split screen, hvilket gør spillet ubrugeligt for mig#1 - Skrevet 28-07-2017 12:52
Desværre er det ikke muligt på nuværende tidspunkt. Havde ellers været rart.#2 - Skrevet 28-07-2017 14:15
Øv.#3 - Skrevet 30-07-2017 16:25 - Redigeret 30-07-2017 17:23
(Edit: Valgfrit soundtrack til mit forumsvar her: Phoenix Wright: Objection!)?Instructions for Right to Cancel (of a transaction in Nintendo Shopping Services)
You have the right to cancel this contract within 14 days without giving any reason.
The cancellation period will expire after 14 days from the day of the conclusion of the contract.
To exercise the right to cancel, you must inform us (Nintendo of Europe GmbH, Herriotstrasse 4, 60528 Frankfurt am Main, Germany, fax number: +49 69 667747 95412, telephone number: for the UK and Ireland: +44 345 60 50 247 / for other EU countries and South Africa: +49 69 667747 5412, email: for the UK and Ireland: customer-support@nintendo.co.uk / for other EU countries and South Africa: eShopService@nintendo.de) of your decision to cancel this contract by a clear statement (e.g. a letter sent by post, fax or email). You may use the attached model cancellation form, but it is not obligatory.
To meet the cancellation deadline, it is sufficient for you to send your communication concerning your exercise of the right to cancel before the cancellation period has expired.
Hvis du evt. selv også ser dette afsnit, i din ordrebekræftelse, skulle det jo kunne lade sig gøre.
Edit: Og dette afsnit, et stykke længere nede, virker selvfølgelig modstridende - Indtil man når til det fedede:
- contracts for the supply of digital content: where we supply digital content not on a tangible medium, the cancellation right expires if we have begun our supply of the digital content after you have expressly consented that we can begin the supply before the cancellation period ends, and you have acknowledged that you lose your right to cancel the contract in this circumstance.
Fænomenet, de nævner til aller-sidst her, med "tilkendegive tab af retten til fortrydelse", skal optræde tydeligt, for at retten bortfalder. Oplevede du dette, i en dialogboks eller andet? Det kan både ske, og også sagtens mangle - I en anden digital butik i Europa, Apples App Store, kan man f.eks. blive mødt af en boks i retning af "I acknowledge that .." - og gangene, hvor jeg ikke selv har mødt disse, har jeg kunnet fortryde digitale køb.
Uanset hvad: Bare prøv, jo, at smide dem en e-mail, på adressen i afsnittet - selv hvis de evt. skulle have usete juridiske kneb med sig, og kan argumentere for, at du "ikke længere har ret til at fortryde" - kan det jo sagtens hænde, at de simpelthen imødekommer, som ren kundeservice.