Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08
#31 - Skrevet 16-12-2010 23:51
Bare mig eller burde megen afdiskussionen i denne tråd ikke flyttes til Zelda forummet?#32 - Skrevet 17-12-2010 03:24
For mig er det helt i orden. Tænkte nemlig at vi kunne føre små diskussioner om vores spiloplevelser, såvel som anbefalinger og lignende henad vejen. Jeg regner med at Spirit Tracks-diskussionen er omkring ved vejs ende nu.#33 - Skrevet 17-12-2010 23:07
Jeg spiller Metroid Zero Mission som jeg lige fik med posten i dag.#34 - Skrevet 18-12-2010 00:19 - Redigeret 20-12-2010 13:42
Jonas skrev:
Jeg synes ikke, det nødvendigvis er noget, der går ud over opdagelsesdelen, da opdagelse i Zelda, for mig, ikke handler om, hvor jeg skal gå på den store, grønne græsmark, men snarere de steder, jeg kommer hen. Synes kun det er sjovt at rende rundt på Hyrule Field og finde huller i jorden i starten, og jeg kunne da sikkert blive lige så spændt over, hvor skinnerne fører mig hen (:
Nu har man bare på ingen måde den følelse af frihed som i N64-spillene (som jeg går ud fra er dem du refererer til), da man er fastlagt togskinnerne uden de store overraskelser, og nu kommer noget vigtigt:
Noget, der for mig nok er det mest essentielle problem, er tempoet: det går alt for langsomt i forhold til hvor lidt kontrol man har. Hvis man havde en masse frihed kunne tempoet være som i tidligere spil, men fordi det er så begrænsende at være i toget, skal turene bare overstås, men ventetiden er uundgåelig i det tempo.
Denne video illustrerer det meget godt. Det er klart, at det går for uproportionalt hurtigt i forhold til at anskue fjender osv. men det er mere som kontrast til det egentlige, dødssyge togtempo.
Men jeg tror, jeg må indse, at I faktisk kan lide spillet for nogle af de ting, hvor jeg synes Nintendo er sluppet billigt. Jeg er stadig ikke enig om Zelda, omend den søsterlige og beskyttede klart er positivt, så synes jeg det bliver overskygget af det, jeg allerede har nævnt.
I forhold DryBones: jeg er faktisk lidt ærgerlig over at få understreget, at du har den komplet modsatte holdning til CPU monologerne. Det er ikke så meget snakken i sig selv, men mere indholdet. Jeg kan sgu også godt lide, når ens fe vækker lidt humoristisk liv til hvad man ser, så man ikke helt er overladt til sig selv, men med Zelda har det taget overhånd. Det kan også godt være, at jeg måske fandt dem trivielle pga. min rutinerede tilgang til Zelda, og jeg håber kun det idiotsikrer de stakkels nybegyndere og ikke trætter dem.
Dog vil jeg indrømme, at de der survival/boss rush mode godt kan krydre udfordringen, men da jeg var "færdig" med spillet og man endelig kunne bruge det, var det bare ikke det jeg var mest motiveret til. Det kan godt være, jeg skulle finde det frem, for nu er bosserne heller ikke lige så trivielle længere (da det er lang tid siden).
Jeg tror, du har ret i, at spillet gør nogle af de rigtige ting, og der skulle bare være flere af den slags ekstra missioner. Kan ikke se ligheden med AC dog, måske du kunne uddybe?
Det er dog heller ikke helt galt, de har finpudset rigtig mange ting fra PH; genbrugt hele figurer, det er jo set før, bl.a. i vores før diskuterede og elskede Oracle-spil. Måske jeg bare havde ventet mig en fortsættelse til PH a la hvad MM var for OOT. For mig er polering af formlen et nøgleord for det solide ved spillet, men toget er et nøgleord, der opsummerer det tarvelige. Jeg vil virkelig gerne kunne lide det.
Hvis jeg skal nævne noget positivt ved togturene er det, at jeg afgjort synes det skal være en fremtidig Smash Bros.-bane, hvor man kæmper på toget gennem Hyrule.
#35 - Skrevet 19-12-2010 17:37
Hey. Jeg vil lige sige at jeg godt kan forstå hvor du kommer fra med dine overvejelser og kritikpunkter - tror vi har forskellige referencepunkter til hvilket type Zelda-spil vi foretrækker#36 - Skrevet 19-12-2010 18:36
For efterhånden noget tid siden spillede jeg denne del af Golden Sun: Dark Dawn, hold op hvor var det da antiklimatisk som bare pokker#37 - Skrevet 19-12-2010 18:40
Jeg er en 6-7 timer inde i Dark Dawn. Desværre skriver jeg eksamensopgave, så har ikke tid til at spille det før sent tirsdag. Det er ganske udmærket indtil videre, men godt nok nemt.#38 - Skrevet 19-12-2010 18:43 - Redigeret 19-12-2010 18:43
Rigtig nemt ja... Og det bliver ikke synderligt sværere. Hvad synes du om den åndssvage mængde dialog der er? Det bliver bedre jo længere spillet skrider frem, men især i starten er det bare fuldstændig tåbeligt. ALT skal bare diskuteres ned til mindste detalje. "Så lad mig da forhelvede bare tage den sten og løbe ud herfra og videre til næste dungeon. Hva, hvad den gør? Ingen anelse. Kan det ikke være ligemeget ?"#39 - Skrevet 19-12-2010 18:58
Det lyder som et spil jeg vil springe over. Er det betydeligt lettere end de første?#40 - Skrevet 19-12-2010 19:34
Sidder hjemme og spiller Halo: Reach lige nu ;b.#41 - Skrevet 20-12-2010 13:46
Jeg får helt lyst til at spille Dark Dawn, når I siger de ting, da jeg hader svære rollespil spiller dem kun for historien. Men for meget dialog er for meget dialog.#42 - Skrevet 23-12-2010 00:38
Jeg spiller stadig Metroid Zero Mission på min Gameboy Micro.#43 - Skrevet 23-12-2010 00:48
Metroid Zero Mission er klart en af de bedste remakes nogensinde. Det føles faktisk som et helt nyt spil, og generelt er styring, tempo og alting bare helt i top.#44 - Skrevet 23-12-2010 01:04
Jeg er 100% enig. Kan ikke forestille mig et bedre remake.#45 - Skrevet 23-12-2010 01:38
Jep. Jeg har bare aldrig selv udført den, fordi... den er i princippet helt ubrugelig. Det er dog stadig ret cool og vidner godt om hvor åbent spillet egentlig er.