KuvertN-club Streams: Uge 39

KuvertTales of the Shire: A The...

KuvertRugrats: Adventures in Ga...

KuvertTo nye figurer udgivet ti...

KuvertLevel-5 annoncerer Holy H...

KuvertLevel-5 annoncerer Inazum...

KuvertInazuma Eleven: Victory R...

KuvertDecapolice udskydes til 2...

KuvertLevel-5 Vision afholdes i...

KuvertNintendo patenterer mysti...

KuvertLegend of Zelda: Echoes o...

KuvertSpil på vej til Switch

KuvertSonic

KuvertNintendo Switch

KuvertHvad spiller du nu? Hvor ...

KuvertSwitch 2 - rygter og disk...

KuvertPokémon Unite

KuvertSony og Microsofts næste...

KuvertSplatoon 3

KuvertAlternative nyheder

KuvertK: Pokemon Fire Red

KuvertTilbudstråden

KuvertS: Switch spil + amiibo

KuvertK: Diverse 3ds spil

KuvertV: Wii U Basic med Wii Fi...

KuvertS: Starlink inkl figur og...

KuvertS: Mario samlerting

KuvertGBxCart eller lignende GB...

KuvertSwitch spil købes

KuvertS Bayonetta 3

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

4
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08


Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.




[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
martinmartin
martinmartin

1158
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

1
1ups givet

#3961 - Skrevet 08-12-2018 23:00 - Redigeret 08-12-2018 23:04

AND skrev:
Aria of Sorrow er genialt! Men spændende nok at høre, at ikke alle er helt ekstatiske over Symphony of the Night, som jeg ofte synes bliver nævnt, som det bedste spil i serien. Selv har jeg det til gode.



Jeg synes helt sikkert at Symphony of the Night er værd at spille. Det er også et interessant ”knæk” på Castlevania-seriens udvikling. I forlængelse af det, så er det også interessant, hvor meget det i høj grad er dét spil, der besvarer spørgsmålet ”Hvad er et Castlevania spil?”.

Mit problem med Symphony bunder i at spillene efter i min optik er bedre. Der er mange muligheder i Symphony, men mange af dem er egentligt ret ligegyldige. Et andet problem er en spoiler, så det tekststykke får lige en omgang hvid farve. Der er også lidt spoiler til Aria of Sorrow i sammenligningen.

Efter at have gennemført det ”normale slot”, kan spilleren åbne op for det såkaldte ”inverted castle”. Jeg elsker idéen, om at vende hele verden på hovedet og selvom der er meget få musiknumre til inverted castle, så er de alle virkelig stemningsfulde.

Problemet er ikke atmosfæren, men mere at det ikke er sjovt at bevæge sig rundt i inverted castle, da spilleren hele tiden mangler et par pixels for kunne hoppe videre til næste platform og lignende. Det bliver en evig gentagelse af hop - skift til batform for at flyve de der få pixels man mangler for at kunne lande - skift tilbage. Det ender med at kunstigt forlænge spillets længde, da spilleren i høj grad allerede har set hele slottet før - det er nemlig bare det normale slot vendt på hovedet. Denne gang er det bare ikke særlig sjovt at bevæge sig rundt i, som det ellers er i sin ikke-omvendte tilstand.

Denne manøvre gentages lidt i ”true ending” af Aria of Sorrow, men der varer hele seancen ikke flere timer. Den er derimod kort og skåret ind til benet
.

Men hvis du får muligheden, så spil det endelig. Det er uden tvivl et godt spil. Der er bare bedre Castlevania spil end det. At sige Castlevania: Symphony of the Night er det bedste, er lidt som at sige at Final Fantasy VII er det bedste Final Fantasy spil.

Og med det.

@ultimate-beast
Har du gennemført IV’eren før?

Jeg købte GBA portet af IV’eren, da det udkom og så PSP remaket (som i øvrigt er en virkelig fin version), da det var relativt nyt. Det lykkes mig først at gennemføre Final Fantasy IV i sommers og det føltes, som en kæmpe byrde blev løftet fra mine skuldre, ha.

Jeg synes selv, at historien i Final Fantasy IV har nogle virkelig gode kapitler, og så har den en hel masse andre øjeblikke, hvor det virkelig viser sin alder på en negativ måde. I min optik er Final Fantasy IV nærmest en prototype på den moderne rpg, men der er en del slinger i valsen undervejs.

Selv spiller jeg Xenoblade Chronicles 2, som lidt er som at spille Neon Genesis Evangelion. Det er godt nok #anime, men jeg synes allerede virkelig godt om det. Selvom jeg slet ikke kan forholde mig til et karakterdesign, som f. eks. Pyra.

Xenoblade Chronicles 2 har også en snert af Baten Kaitos i sin stemning. Dét er jeg ret vild med.

På det håndholdte spiller jeg DS udgaven af Radiant Historia, der har væsentligt flottere karakterportrætter end 3DS remaket. Umiddelbart efterlader det også et meget positivt indtryk.


TheIssing
TheIssing

108
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#3962 - Skrevet 09-12-2018 13:25

Jeg får spillet Super Smash Bros Ultimate som en gal.
Har lige klaret Galeem. Jeg nyder vikerlig det nye smash, alle de nye måder kampee foregår på gør det så meget sjovere!


The ultimate beast
The ultimate beast

3325
Online
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#3963 - Skrevet 09-12-2018 15:25

@martinmartin

Jeps, jeg har skam gennemført det en enkelt gang før. Det var Nintendo DS udgaven, dengang det var helt nyt, hvor mine evner virkelig blev sat på prøve. Det var simpelthen sådan et svært RPG, så da jeg var færdig med det, solgte jeg det igen, fordi jeg var sur over det... Sidenhen har jeg fundet ud af, at der er mange, der holder meget af spillet. Derfor har jeg flere gange forsøgt at give spillet en chance til med PS1 og GBA versionen, men det har ikke klikket endnu. Måske denne gang!

Historien svinger meget, den går fra at være meget god til at være absurd på et øjeblik, og alle karaktererne foretager hyppigt dumme beslutninger. Jeg tænker, det er meget rigtigt, hvad du skriver, at Final Fantasy IV er en prototype på Squares seneres RPG'er, men de svinger jo lidt frem og tilbage med deres design beslutninger Smiley


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

2
1ups givet

#3964 - Skrevet 04-01-2019 08:58

Jeg fik en Snes Classic i julegave og besluttede mig for at gennemføre Super Mario World endnu engang. Denne gang fik jeg dog klaret spillet 100% med 96 exits. Smiley. Det var et mareridt at finde de sidste par exits.




AND
AND

941
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#3965 - Skrevet 04-01-2019 09:44

Super Mario World er altid en fed oplevelse! Har du fundet Top Secret Area? Smiley


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#3966 - Skrevet 04-01-2019 10:48

#3996: Yes, det har jeg. Den skal man have fundet for at få 96 exits, for den låses op igennem en hemmelig exit. Smiley


AND
AND

941
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#3967 - Skrevet 04-01-2019 11:09

Ah! Nå ja, det er da også rigtigt Smiley Men fedt - den synes jeg selv, er ret cool.


Sillyyy
Sillyyy

3710
Online
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#3968 - Skrevet 05-01-2019 10:31

Jeg har gennemført Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Jeg har kun spillet Crash Bandicoot 3 på Playstation tidligere, så de to første spil i serien var nye for mig.

Jeg synes det første Crash Bandicoot er godt, men især Crash Bandicoot 3 er skrald. Det gik fra en masse platforming til lidt platforming, lidt alt muligt andet. Racing, flyvning, svømning og så videre. De levels er det værste ved 3'eren. Derudover er spillene meget korte. 1'eren tog mig ca. 4 timer at gennemføre. 2'eren tog mig 3:20 timers, og 3'eren tog mig 2:40 timer at gennemføre. Jeg ville være irriteret, hvis jeg havde betalt fuld pris for dette.

Bortset fra skrald kameravinkler engang i mellem der gør, at det er svært at se hvor langt man hopper eller hvor tæt fjenden står, synes jeg remaket i sig selv er godt.


martinmartin
martinmartin

1158
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

0
1ups givet

#3969 - Skrevet 06-01-2019 00:43

Jeg gennemførte Xenoblade Chronicles 2 i går, som på alle måder langt overgik mine forventninger. Til trods for sine fejl og mangler, så er ambitionsniveauet så højt i det spil, samt det har så meget på hjertet, at det er svært ikke at blive berørt i processen.

Uden at sige for meget, så er jeg imponeret over, at man stadig i 2018 kan finde et spil, som jeg ellers normalt vil putte i kategorien "mærkelige rpg'er fra slutningen af halvfemserne".

Jeg har derfor startet en ny fil i Xenoblade Chronicles, da det længe har irriteret mig, at jeg ikke har fået det gennemført. Jeg har endda både købt det til Wii og 3DS. Så nu er det på tide, at jeg kommer igennem!


JOEP
JOEP

79700
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

#3970 - Skrevet 06-01-2019 20:58

Jeg købte kort før nytår RiME på udsalg og er nu nået til starten af spillets tredje fase. Der er vist fem.

Spillet er blevet kritiseret for sin performance, og det med rette. I starten af spillet oplever du markante nedgange i FPS, og bare det at svinge kameraet rundt går dårligt. Jeg oplever dog, at det bliver bedre her længere i spillet, hvor det foregår i mere lukkede områder, så jeg gætter på, at grafikken er dårligt optimeret.

Derudover er spillet til tider ret mørkt, rent visuelt, så jeg har svært ved at se, hvor jeg skal hen. Oven i det kan det være svært at se de afsatser, man kan hægte sig på, fordi de er grålige på et gråligt område. Det har resulteret i flere steder, hvor jeg febrilsk har ledt efter en måde at komme videre på uden held. Sådan noget frustrerer mig, det får mig til at føle, at jeg spilder min tid.

Spillet generelt er ikke svært, jeg kommer hurtigt videre i de puzzles, der er, og de mangler derfor noget belønning. Der er ingen klar historie i spillet, der er nogle hemmeligheder, som føles ligegyldige, og der er ingen kampe til at give afveksling. Det giver bare ikke noget incitament til at få fremdrift i spillet, og jeg er på nippet til at droppe det, desværre.


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#3971 - Skrevet 07-01-2019 08:11 - Redigeret 07-01-2019 08:11

#4014: Spillene er ikke korte, hvis du går efter 100% (102%, hehe). Jeg har over 50 timers spilletid på alle spillene til sammen og jeg har klaret alt i i Crash 1 og 2, og næsten alt i Crash 3 bortset fra jeg mangler nogle time trials.
Jeg har det helt omvendt, jeg synes Crash Bandicoot 1 er min klare favorit. Jeg var ikke så stor fan af 2'eren, hvor det flere steder kræver at man finder de hemmelige indgange til en bane, for at man kan få 100% af kasserne. Ofte går man rundt og leder i blinde, fordi man ikke ved at de sidste kasser kræver en hemmelig indgang fra en anden bane af.

Og så hader jeg at man er tvunget til at klare time trials i Crash 3, for at få alle gems.




AND
AND

941
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#3972 - Skrevet 07-01-2019 10:56

^Time trials er generelt bare lidt af en smagssag. Jeg er heller ikke fan af konceptet og har heller aldrig spillet det i fx Donkey Kong Country Returns. Det er jo nok mest for speedrunner-gamerne og denne AND er mere udforsker-typen Smiley


JOEP
JOEP

79700
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#3973 - Skrevet 07-01-2019 11:33

Det er sjældent, jeg gider bruge tid på Time Trails, men lige netop Donkey Kong Country Returns synes jeg var helt fantastisk at spille. Det samme med Rayman Legends, som jeg også har brugt utroligt meget tid på at spille i Time Trail (gennem de der daglige events) - nogle gange var jeg i Top 20 på verdensplan i dem. Oo


Alpha sapphire
Alpha sapphire

640
Offline
Level: 15 (Geega)

1
1ups givet

#3974 - Skrevet 15-01-2019 09:42

Så fik jeg gennemført the messenger (to gange) hold kæft et fedt spil kan klart anbefales


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#3975 - Skrevet 24-01-2019 08:26 - Redigeret 24-01-2019 08:30

Så fik jeg ENDELIGT den "gode/rigtige" slutning i Smash Bros Ultimate, World of Light.

Hold op hvor blev det bare langtrukkent til sidst, især fordi Spirits ikke rigtigt siger mig noget. Men nu kan jeg endeligt få lov at bestemme hvilken musik som skal afspilles i main menuen. Jubii!

Jeg synes Zelda, Street Fighter og Donkey Kong områderne var de fedeste. Synes især det var fedt at se world mappet fra Donkey Kong Country 1 i Smash.

Jeg tror det har taget mig i omegnen af 35 timer. Men jeg startede også ud med at forsøge at få alle spirits, det gik jeg dog helt død i.